Marion Colas-Blaise
Les critères de l’art au risque du numérique. L’œuvre-réseau
Art criteria at the risk of digitalization. The network-work of art
Nikoleta Kerinska
Usages créatifs de l’intelligence artificielle : quand y a-t-il art ?
Creative uses of artificial intelligence: When is there art?
Lucien Massaert
Différer, hyperboliser, interrompre
Differing, hyperbolising and interrupting
Sébastien Mantegari-Bertorelli
Un processus à l’œuvre. L’artification de Carl Gustav Jung et de ses œuvres visuelles
A process in progress. The artification of Carl Gustav Jung and his visual works
Santiago Guillén
Art, mythe et science : à propos des travaux de Friedrich Nietzsche sur l’art athénien du Vème siècle av. J.-C. et propositions pour une caractérisation sémiotique de l’art au sein de l’espace culturel contemporain
Art, myth and science: Friedrich Nietzsche's work on Athenian art in the 5th century BC and proposals for a semiotic characterisation of art in contemporary culture
Anne-Cécile Lenoël
Chevauchements art - street skate : les conditions d’existence d’un « méta-mode » artistique
Overlapping art - street skateboarding: the conditions for the existence of an artistic "meta-mode"
Marie Renoue
Animalement vôtre : les limites animales de l’art
Animally yours: the animal limits of art
Mireille Mérigonde
L’art écologique selon Paul Ardenne : extensions et limites d’un genre
Ecological art according to Paul Ardenne: extensions and limits of a genre