Maxime CANIN
Le nom du bourreau en latin et dans les langues romanes
How to Name the Executioner in Latin and in Romance Languages?
Muriel CUNIN
« I am determined to prove a Villain » : Portrait de Richard III en scélérat shakespearien
« I am determined to prove a Villain »: Portrait of Richard III as a Shakespearean Villain
Cécile BERTIN-ÉLISABETH
Le picaro est-il un (vrai) « Méchant » ?
Is the Picaro a (true) “Villain”?
Abderrahmene FROUREJ
Le personnage du Méchant dans Le Neveu de Rameau et dans le Dictionnaire philosophique : étude d’une ambivalence lexicographique au XVIIIe siècle
The Villain as a character in Rameau’s Nephew and in the Philosophical Dictionnary: A Study of an ambivalent lexicography in the 18th century
Géraldine PONSOLLE
Trois aspects du Méchant chez Goethe
Three Aspects of the Villain in Goethe
Yoann MALINGE
et Elisa REATO
Portrait du Méchant chez Sartre
Portrait of the Villain in Sartre
Ben Samuel TRA BI ZA
Les migrants africains en Europe à travers Bleu-Blanc-Rouge d’Alain Mabanckou et Le Paradis français de Maurice Bandaman : des Méchants ou des perdants ?
African Migrants in Europe through Blue-White-Red by Alain Mabanckou and The French Paradise by Maurice Bandaman: Villains or Losers?
Benoît KASTLER
Des maux et des méchants : mise en récit et qualification du mal au cinéma
Evils and Villains: Narratives and Qualification of Evil in some movies
Alban BENOÎT-HAMBOURG
L’Éloge du gris : l’art du bel antagoniste dans PSYCHO-PASS et Terror in Resonance
In Praise of Grey: The Art of Fair Antagonist in anime series PSYCHO-PASS and Terror in Resonance
Thaïs ARIAS
Tuer le père, tuer le pair. Figures d’autorité et doubles maléfiques comme adversaires dans les coming-of-age stories de la saga Persona
Killing the Father, killing the Alter. Opposing authority figures and evil twins in Persona saga’s coming-of-age stories